I bara mässingen/Butt naked

[Den här titeln kommer att höja läsarsiffrorna med i runda slängar 731%]

För ungefär ett år sedan så klippte jag ut delarna till min planerade underklänning. Här är det blogginlägget. Planen var att jobba med ett handvävt tyg och se ifall jag kunde minimera spillet på plagget. Som ni ser så blev det i princip inte spill alls. Lycka!

Förra helgen så testade jag särken när jag var på bankett. Den var förvånadsvärt mjuk skön. Jag misstänker starkt att ju mer jag har den ju mjukare kommer den att bli. Detta är helt klart min nya favorit.

[The title will raise the amount of visitors to the blog by about 731%]

About a year ago I cut the parts for my underdress to be. Read all about it here. The plan was to work with hand woven cloth and see if I could minimize waste material, and as you can see I managed quite well. Happy happy joy joy!

I tried it out last weekend when I went to a banquet. It was surprisingly soft and smooth and I suspect it will be even softer when used. It is definitely my favorite!

Kommentera

