Surt sa räven/Sour grapes

Ville testa min tredje färg. Den blå. Som är lite lite för mörk egentligen. Klippte av tråden och kände direkt att den inte var som den gula och den röda. Den var för tunn. Men jag testade lite i alla fall och det blev, det man kallar i vävning, vargtänder. Bottenväven syns.😦
Jag får byta till grönt, som är så där snygg, eller till rosa. Eller så får jag prova att färga den vita. Skall kolla på ordern och se om jag beställde fel eller om de skickat fel.

Så här fult blev det.

I wanted to try out my third color – the blue one. It’s a bit too dark really. I cut the yarn and I instantly sensed that it wasn’t at all like the yellow and the red. It was too thin. But I tried nevertheless. The result was what you in weaving call ”vargtänder” (wolf’s teeth). The bottom fabric can be seen through the stitches.

I’ll have to switch to green, the nice kind of green you know, or maybe to pink. Or I might dye the white one.  I’ll check my order if I made a mistake – or if they did it.

This is how ugly it turned out.

20120115-230542.jpg

Kommentera

